CANTINA LA ARAD

Cine a zis că neamul basarabean e român, a avut mare dreptate, dar s-a oprit la un detaliu ce ne deosebeşte de munteni, ardeleni, banateni, moldoveni: mâncarea!!!
Da, ştim cu toţi că mâncarea tradiţională e mămăliga şi sarmale, dar până şi sarmalele sunt diferite.
Fiind studentă, am aflat şi eu cum e sa fii departe de casă, departe de borşul făcut de mama, departe de sarmale, ardei umpluţi. Cine e student poate adăuga mult mai multe detalii.
Cum sunt studentă la Arad, sunt obligată să plătesc 10 mese la cantină. Cantina e amenajată simplu,e un loc unde te poţi simţi ca acasă. Mă gândeam: `` Ce bine! Borş cald,pâine de casă! Ihuuuu! ``
Din păcate, nu a fost ca la mama acasă. Meniul constă din felul unu, doi şi desert. Nu am mâncat niciodată borş, dar supele sau ciorbele sunt nelipsite din meniu. Felul doi piure de cartofi(va ganditi ce bine,nu?).Mă refer la piure din fulgi de cartofi, dar şi alte. Desertul este şi a fost preferatul meu: brânzoaică, croissant cu ciocolată, tot felul de plăcinte.
Când eşti student ajungi în prăpastia dintre casă şi facultate, când pâinea caldă de acasă e un vis.
Atunci când şi colegele de cameră se împrietenesc studenţia devine din ce în ce mai interesanta, în special când faci schimb de experienţă: cuvinte, mancare. Sunt în cameră cu fete din diferite colţuri a României: Suceava, Târgu Jiu, Arad. Într-o zi mă întreabă o colegă:`` Vrei zacuscă? `` Eu am zis: ``Păi, de ce, eu nu consum alcool! ``. Fata a rămas uimită şi a zis: `` Păi, nici eu ``. Se uita curioasă la mine, apoi s-a decis să mă mai întrebe încă o dată , dar arătându-mi ce e aia zacuscă. Ţin să menţionez că în Moldova zacusca are alt sens: o gustare înainte de a consuma alcool. Deci, viitori studenţi ,zacusca e o pastă din legume ce ţine de foame în vremurile de studenţie.
Cei din Arad sunt adaptaţi gusturilor celor din Ungaria, deci , ei mănâncă mult mai condimentat, nu ca noi: principalul şi unicul condiment - boiaua.
Acum m-am obisnuit cu sarmalele ce contin mai multă carne decât orez, dar să ştiţi că sunt bune! Privitor la noţiuni, m-am obişnuit deja: cartofi=crumpi ,porumb=cucuruz, pâine=pită, zahăr=ţucure , piparcă=boia de ardei.
Deci, studenţi din întreaga Românie, bucuraţi-vă de anii de studenţie şi nu uitaţi că oriunde aţi fi aveţi ce învăţa de la alţii, poate chiar şi să gătiţi!

Comentarii

  1. referitor la zacusca.....asta am aflat in primul meu an la facultate, adica anul trecut ....si deasemenea pot sa iti zic ca la fel e in oricare cantina si sa stii ca toti ducem dorul painii din vatra :)

    RăspundețiȘtergere
  2. vai, dar tu nu ai mincat ardei umpluti cu carne, orez si ... zahar! La Satu-Mare daca ti-e pofta

    RăspundețiȘtergere
  3. nu stiam de intamplarea asta....e tare faza....fiindca suntem din locuri diferite, cu obiceiuri diferite vom avea multe de invatat una de la cealalta... te pup

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

PRAGA- ORAȘUL CU PESTE 300 DE PODURI

EXPERIENȚA ERASMUS ÎN SPANIA

BARBATUL CE STIE 16 LIMBI