vineri, 18 ianuarie 2013

COPIII-MICI ȘANTAJIȘTI

Copiii sunt cele mai dragi ființe datorită felului lor de a se comporta, de a spune lucruri trăsnite, de a face viața mai colorată. Aceștia dispun de abilități excelente de... ȘANTAJ! Micuții nu pot fi comparați nici cu cei mai buni agenți KGB sau FBI. De ce? Pentru că au remarcabila abilitate de a se impune părinților. Am afirmat ceva incorect până acum?! Nu, nicidecum!
Atunci când ai un job de weekend într-un hypermarket poți vedea multe și de toate. Cel mai vizibil lucru pentru mine a fost modul în care copiii își șantajează părinții. Vă gândiți cum e  posibil, nu? HA!
Închipuiți-vă un părinte ce își face cumpărăturile cu un mic „spion” în coș. Ajunge la raionul de jucării... Uhh, rar se pleacă de acolo fără rugăminți, plânsete, amenințări. Nu mai vorbim și de raionul de dulciuri. Dacă părintele scapă ușor de la cele două raioane-bombă, ar trebui să își facă cruce. Și totuși... de scapă prea ușor.... tot nu e bine!

Mirarea își face loc când se ajunge la pasta de dinți: „OOOOOOAAAAAUUUUUU! Mami, mamiiii!!! Vreau pasta de dinți cu Hello Kitty! Mamiiiiii, vreau și periuțaaaaa!” (În hypermarket. Hello Kitty este ca o fantomă, este coșmarul părinților: la rechizite, la jucării, la lenjeriile de pat).Băieții sunt topiți după periuța de dinți cu Batman, Spiderman care luminează timp de un minut, la fantasticul preț de 21 de lei. Un alt obiect ce constituie o mare atracție pentru băieți este pasta de dinți cu Thomas&Friends și cu Shrek. Dacă micuții doar plâng la dulciuri, la pasta de dinți contribuie și cu amenințări împotriva părinților: „ Nu mă mai spăl niciodată pe dinți!” Totuși e bine că sunt buni negociatori de mici, nu?
Desigur, majoritatea părinților cedează în fața lacrimilor de crocodil, făcându-i pe plac celui mic, uneori indiferent de preț.
Alți băieței au alte griji: „Mami, uite pasta de dinți Hello Kitty e pentru tine! E pentru fetițe și tu ești fetiță! Ai acasă și papuci cu Hello Kitty”, pe când fetițele au grijă de tătici: „Mami, i-am luat lui tati pastă de dinți cu Hello Kitty!”.
„Coșmarul” uneori neapreciat de părinți (Hello Kitty, Batman, Spiderman, Shrek, Thomas&Friends, etc.) îi ajută pe copii să aibă un interes sporit atunci când este vorba despre o deprindere igienică ce se consolidează în timp. Imaginile desprinse din poveste reprezintă pentru ei cel mai frumos lucru și simt că s-ar spăla pe dinți mai mereu. Astfel, aceștia sunt motivați pentru o igienă zilnică. Pe de altă parte, micuții sunt cei mai mari consumatori; desenele animate, publicitatea având un efect mult mai mare asupra lor. Acestea apelează la punctul lor sensibil: jucăriile, animațiile, personajele lor preferate din povești. De aceea nu ne miră nici prețurile, care sunt peste măsura așteptărilor!
Este destul de evident cum micile lucruri îi transformă pe copii în „mici șantajiști” în relația cu proprii părinți. Dar și părinții au fost mici cândva, nu?!