STUDENT IN ROMANIA

Eu sunt Doina.Poate ca unii ma cunoasteti personal,poate ca ati aflat cate ceva despre mine accesand acest blog.Sunt din Republica Moldova si visul meu din clasa a IX-a era sa devin student in Romania.Cine s-ar fi gandit ca poate fi asa ``usor``?
De la inceput m-am pus cu burta pe carte.In clasa a X-a(2008) am castigat o bursa pe un an in America.Am avut o experienta minunata in State,am intalnit oameni minunati,dar nu ca ai nostri.Chiar de am ajuns in tara tuturor posibilitatilor,visul meu a ramas acelasi:student in Romania.M-am intors acasa in 2009.Anul acesta am terminat clasa a XII-a.In iunie 2010 am dat BAC-urile pe puterile mele.Da,nu am luat la toate 10,dar sunt mandra de mine.
Pe 21 iulie a inceput admiterea la studii in Romania.Cu o saptamana inainte am fost la notar pentru a legaliza diploma de BAC,certificatul de nastere,foaia matricola,copia pasaportului si a buletinului(cu toate ca copia legalizata a buletinului era inclusa in lista,nu ni s-a cerut),fisa medicala(pentru care am umblat o saptamana si jumate prin spitale pentru a o obtine).Eram informati ca admiterea va avea loc la Consulatul Romaniei de la Cahul.De la ora 07:00 erau peste o suta de persoane.S-a facut o lista pentru a respecta ordinea.Fiecare avea un numar.Stateam deja de o ora la Consulat si nimeni nu ne spunea nimic:``mai,copii,asteptati pana la ora X sau Y``.Cand incercam a obtine noi informatii nimeni nu stia nimic,pana cand doamna consul ne-a spus ca admiterea are loc la facultatea ``Bogdan Petriceicu Hasdeu`` din Cahul.Ne ducem acolo,cand alta problema:alte persoane ce asteptau sa inceapa admiterea,dar conform altei liste.Ne-am inteles pana la urma si am format o singura lista.
Ora 09:00...ora 10:00...asteptam!Un domn ne-a spus ca Comisia de Admitere din Bucuresti va fi la facultatea data la ora 11:00.Caldura,elevi care nu au mancat deloc,doar asteaptau sa inceapa admiterea.Ora 13:00,Comisia nu a aparut.Comisia de la Bucuresti a aparut la ora 17:30. Admiterea a inceput la ora 18:00.Au primit toate persoanele aflate in sala.Am avut grija de lista si stiu ca erau peste 200 de persoane.Pentru a confirma cele scrise mai sus click aici.
Admiterea a avut loc pe centre:sud(Cahul),centru(Chisinau) si nord(Balti).Am avut la dispozitie 3 zile pentru a depunde actele in partea de sud a tarii(21-13 iulie)
Am fost informati ca rezultatele vor aparea pe 20 august.DAR nu au aparut.Unii ne-am alarmat si am apelat la organizatii ca ATRAG,OSB,ATB pentru a sti motivul si daca vor aparea curand.Toti au fost foarte draguti cu noi,au avut rabdare si asteptau si ei `lista de aur`.Multi nu realizeaza ca pentru noi aceasta este o mare sansa,dar si un eveniment important din viata noastra.
Deci,era 25 august si rezultatele admiterii tot nu erau publicate.Apoi ni s-a spus ca pana pe 28 august vor aparea.Am avut si noi rabdare.Lista a fost publicata pe 26 august.Spre mirarea noastra,era o lista provizorie.Nu m-am regasit pe lista.Am avut rabdarea sa trec prin lista pentru a vedea daca specializarile pentru care am optat au fost ocupate.Erau 1343 de persoane pe lista si specializarile ce le-am ales erau deja ocupate.Multi dintre noi au fost uimiti,dar asteptam lista finala.Sunt 99% sigura ca nu ma voi regasi in cea finala,de aceea pentru a fi student in Romania merg pe planul B:pe cont valutar propriu.
Privitor la lista provizorie,toti avem dubii:
-de ce nu sunt afisate mediile celor acceptati la studii.Unde este transparenta?
-de ce nu a aparut lista finala?
-de ce nu ne spun cand va fi publicata lista finala
-va exista o noua selectie,un al doilea tur?
Se zice ca putem depune contestatii in caz de nedreptate.Doar s-a zis,dar de ce nu se dau informatii pe tema asta?Am mers la ambasada si ei nu stiu nimic despre admitere!
Suntem in ceata.Tot ceea ce putem face noi,basarabenii doritori de a studia in Romania,e sa ne adresam organizatiilor basarabene.
Zilele acestea mi-am felicitat prietenii ce au fost admisi la studii,care la bursa,care la fara bursa(dar fara taxa) si cand aud:``Dar eu nu merg.Eii,la fara bursa``.Altii au alta ``explicatie``:``Dar eu nu doresc sa studiez in Romania,eu doar am dat actele sa vad de ma accepta``.Aici e o alta problema:am fost informati ca cei ce refuza sa invete in Romania,chiar de au fost admisi,locurile acestora nu pot mai fi ocupate.Suntem nemultumiti de acest lucru.Poate ar trebui sa se introduca o taxa de confirmare si un anumit timp cand sa confirmi locul,de nu confirmi,sa intre urmatorul.
Stim ca sunt 5000 de locuri,dar sunt multi vor ramane pe dinafara.Eu sunt una dintre ele si mai stiu persoane in situatia mea.
A merge pe cont valutar propriu nu e usor pentru un basarabean.600 euro pe an e mult pentru noi,plus la astea ai nevoie de un loc unde sa stai,bani de mancare si haine.
Uneori,visele noastre de ani se zile se spulbera intr-o ora,intr-o secunda si dezamagirile nu pot lecuite usor,mai ales la varsta de 19 ani cand incerci sa iti construiesti un viitor solid.
Privitor la situatia mea,ma gandesc sa dau la taxa la facultate,dar mi-e greu a obtine informatii pe tema asta.In ultimele trei zile am scris peste 20 de e-mailuri la facultate,organizatii,la persoane care ma pot ajuta.Inca nu mi s-au dat raspunsuri la toate intrebarile mele.
Incerc a gasi o solutie pentru a-mi indeplini visul si stiu ca voi reusi!

Comentarii

  1. Da, interesant articolul tau, din pacate sistemul este mult prea prost gandit, si exista mult prea multa coruptie in aceasta tara, pe care nici eu nu o mai recunosc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord ca sistemtul este prea prost gandit.Noi,basarabenii aveam atata incredere in statul roman,dar s-a vazut ca nimeni nu iti vrea binele,toti vor bani!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si asta se intampla nu numai voua, basarabenilor, si noua ne e la fel... de greu, pacat mare pacat ca traim intr-un sistem atat de bolnav..

    Intrebare: Pana la urma ai rezolvat ceva?

    RăspundețiȘtergere
  4. Raspuns la intrebare:nu am rezilvat nimic.Astept e-mailuri inapoi,dar nu inteleg ce poate fi asa greu a-mi oferi o informatie.Timpul trece si risc sa pierd un an degeaba.Am apelat la diferite persoane de la UVT,dar nu am nici un singur rs.As vrea sa dau dosarul in a doua tura din septembrie,dar in rand cu romanii,sa platesc taxa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu iti doresc multa bafta, sper din toata inima sa intrii la buget, si eu anul trecut am intrat in septembrie numa dar din fericire am prins loc la buget.
    Mult noroc si sper sa ne vedem in Timisoara. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Va multumesc mult!La buget ar fi imposibil sa intru,deoarece nu detin cetatenia romana si nu pot candida in rand cu ai vostri.Unica sansa e sa fiu la taxa apoi de obtin cetatenia sa trec la buget.E cam dificil!

    RăspundețiȘtergere
  7. Doinitsa ma vad pe mine in postura ta, dar cu 15 ani in urma, cind stiam ca asta vreau sa fac, sa studiez in Romania, din pacate nu a fost posibil, ani la rindul am incercat si am trecut prin multe dezamagiri, am reusit sa ajung sa fac abia masteratul la Cluj, nu dispera, sunt sigura ca vei reusi sa-ti realizez visul, daca vei depune eforturi in acest sens, mult succes

    RăspundețiȘtergere
  8. Doinitsa,

    Nu stiu ce e cu blogul tau, ti-am lasat doua mesaje si nu au aparut. Ce facultate ai contactat la Timisoara? Scrie-mi detaliile si merg eu maine si ma interesez.

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmm,mie nu mi-au aparut,imi pare rau pt eroare atunci.Voi incerca sa vad ce are.Facultatea de Litere(LMA)din cadrul UVT.Doresc sa aplica la taxa la faculta asta,deoarece am dat la locurile noastre speciale si optiunile optate au fost ocupate(la ISE).Am nevoie de lista de acte necesare pentru admitere.De mentionat este faptul ca nu detin cetatenia romana.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Exista si la Politehnica sectia Management care este mai serioasa (4 ani) decat cea de la ISE. Eu intreb si la litere si la management.

    Mi-ar conveni daca mi-ar parveni cumva adresa ta email. Aici pe blog nu ai optiune de lasat emailul celul care lasa comment-ul.


    Pe mai tarziu.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am postat pe blog e-mailul meu sus in partea dreapta.

    RăspundețiȘtergere
  12. imi afiseaza temporay error cand dau click pe plic. Scrieti acum rapid, aici il copiez si apoi il stergeti

    RăspundețiȘtergere
  13. Doina,

    E impresionantă povestea ta. Şi e atât de nedrept ceea ce ţi se întâmplă. Sper din tot sufletul să poţi face ceva în privinţa asta, meriţi asta. Tot mai rar se găsesc oameni ca tine.

    MULT SUCCES!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Draga Doina,
    fii tare, lupta pana la capat si nu ceda. Nu uita ca esti FLEXible si vei reusi. Stiu prin ce treci si inteleg foarte bine durerea din sufletul tau. Anul trecut si eu am ajuns in vizorul presei din cauza sistemului de invatamant prost si plin de birocratie din R. Moldova. Nu te descuraja, vei ajuge acolo unde-ti doresti, doar ca trebuie sa lupti pana la capat!

    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Doina, scrie-mi pe adresa alexandru.panfilii@jcitimisoara.ro sau mai bine ar fi daca mai putea suna ca sa clarificam anumite lucruri, si poate te ajut eu, fiind student senator in cadrul Senatului UVT, si cunoscand bine situatia de la FEAA(ISE cum o mai numesc altii).

    Tel:0751959367, suna-ma cat de urgent poti!

    Iar ca o paranteza pentru -maandcs- fara a fi rautacios, o sa il rog sa nucreeze confuzii printre cititori, deaorece niciodata o universitate, facultate cu profil ingineresc nu va avea o sectie de management mai reusita de management decat cei care sunt canalizati pe acest lucru, patru ani reprezinta o ambiguitate nu un argument! (Inca odata vreau sa mentionez ca am spus acest lucru fara nici o rautate,merci pentru intelegere)

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna!!
    Imi poti spune cum ai rezolvat pana la urma cu facultatea?Ce ai reusit sa rezolvi pana la urma?

    RăspundețiȘtergere
  17. @Anonim Am fost admisa in a doua sesiune,am ales Timisoara:stiintele comunicarii,Arad(stiintele educatiei,cu toate ca am luat la nimereala),Resita:stiinte administrative.Au fost 2 locuri pe Timisoara,unul s-a dat,iar celalt s-a ``evaporat`` si m-au pus pe Arad,la o faculta ce nu mi-o doream,dar eu am ales-o ca sa nu las loc liber pe foaie:))) Nu am avut cu cine ma lupta,m-am convins de sistemul de invatamant romanesc.Acum sunt la Arad,bine mersi,dar imi era mult mai bine la o facultate ce mi-o doream,dar na,in viata nu faci tot ce vrei.Acum sunt la buget si am si bursa,deci supravetuiesc.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna!
    Tot eu sunt, nush ce sa zic, stiu cum ii senzatia ca n-ai intrat unde vrei sau trebuie sa faci ceva ce nu prea te incanta, bine ca ai intrat si la Arad, poate reusesti sa te transferi la Timisoara, la anu.Daca vrei sa mai tinem legatura astai YM: cuc_dan@yahoo.co.uk

    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  19. Sincer,nici nu mai doresc sa ma transfer.Sunt multumita.In fiecare weekend sunt in Timisoara,adica 3 zile din 4 sunt in Timisoara.
    Sarbatori fericite si tie!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

PRAGA- ORAȘUL CU PESTE 300 DE PODURI

EXPERIENȚA ERASMUS ÎN SPANIA

BARBATUL CE STIE 16 LIMBI