marți, 2 noiembrie 2010

VREMURILE DE IERI SI AZI

Hello,people!Sorry ca am disparut din blogosfera,dar i`m back!
In ultimul timp nu mi s-au intamplat prea multe lucruri interesante.Dar am deja netul meu,sunt fetitza cu legitimatie de student,cu carnet si cu cupoane la tren :))))
In fiecare weekend fac naveta Arad-Timisoara si in tren am facut cunostinta cu o domnisoara din Petrosani si mi-a spus o legenda ce vreau sa o impartasesc cu voi.
``Intr-o tara indepartata exista un mic orasel cu oameni buni,prietenosi.Ei se intelegeau atat de bine,aveau incredere in ei si nu au avut niciodata nevoie de acte,asigurari medicale si altele.Autoritatile nu au avut niciodata probleme,toti traiau frumos si bine.Pana intr-o zi cand judecatorul a decis sa puna in mijlocul orasului o franghie,ca si cum ar spanzura pe cineva curand.Oamenii s-au speriat,au inceput sa-si piarda increderea in cei din jur,au inceput sa-si faca tot felul de acte,asigurari.Judecatorul s-a speriat de atitudinea localnicilor,dar stia ca e spre binele lor.``
De ce avem nevoie de acte?Deoarece noi,oamenii,nu vom avea incredere unii in ceilalti si traim intr-o lume unde trebuie sa fim asigurati din toate partile,sa nu ne pierdem identitatile oare?
Poate ca noile vremuri si lumea ne obliga sa fim ``precauti``! Dar sunt si multe lucruri pozitive in a avea un act de indentitate,un certificat de nastere,de casatorie si altele.
Legenda mentionata mai sus poate e doar o legenda,dar reflecta diferentele dintre relatiile sociale din ziua de azi si alte timpuri.
Doinitsa B