VREMURILE DE IERI SI AZI

Hello,people!Sorry ca am disparut din blogosfera,dar i`m back!
In ultimul timp nu mi s-au intamplat prea multe lucruri interesante.Dar am deja netul meu,sunt fetitza cu legitimatie de student,cu carnet si cu cupoane la tren :))))
In fiecare weekend fac naveta Arad-Timisoara si in tren am facut cunostinta cu o domnisoara din Petrosani si mi-a spus o legenda ce vreau sa o impartasesc cu voi.
``Intr-o tara indepartata exista un mic orasel cu oameni buni,prietenosi.Ei se intelegeau atat de bine,aveau incredere in ei si nu au avut niciodata nevoie de acte,asigurari medicale si altele.Autoritatile nu au avut niciodata probleme,toti traiau frumos si bine.Pana intr-o zi cand judecatorul a decis sa puna in mijlocul orasului o franghie,ca si cum ar spanzura pe cineva curand.Oamenii s-au speriat,au inceput sa-si piarda increderea in cei din jur,au inceput sa-si faca tot felul de acte,asigurari.Judecatorul s-a speriat de atitudinea localnicilor,dar stia ca e spre binele lor.``
De ce avem nevoie de acte?Deoarece noi,oamenii,nu vom avea incredere unii in ceilalti si traim intr-o lume unde trebuie sa fim asigurati din toate partile,sa nu ne pierdem identitatile oare?
Poate ca noile vremuri si lumea ne obliga sa fim ``precauti``! Dar sunt si multe lucruri pozitive in a avea un act de indentitate,un certificat de nastere,de casatorie si altele.
Legenda mentionata mai sus poate e doar o legenda,dar reflecta diferentele dintre relatiile sociale din ziua de azi si alte timpuri.
Doinitsa B

Comentarii

  1. Cred ca intr-o lume ca aceasta, care evolueaza pe zi ce trece, avem nevoie de acte, poate nu intr-atit de multe, la orice pas, dar trebuie cumva cumva sa ne diferentiem de ceilalti :D

    Problema este ca deja se prea exagereaza in aceasta directie, cum ar fi exemplul pasapoartelor biometrice sau idea amplasarii microcipurilor in organismele oamenilor. Asta chiar ca mi se pare iesit din comun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord:in ziua de azi se exagereaza cu actele;in rest,suntem bine,vremurile ne ``obliga`` sa ne dam in partea din care bate vantul

    RăspundețiȘtergere
  3. Medea....e vina omului k a ajuns sa aiba atitea probleme cu actele... "incredere" asta e ceea ce ne lipseste si nu ma refer la asta doar din cauza actelor, dar in general...e bine sa ai incredere si sa insufli incredere...dar din pacate e greu aplicabila ideea "fa bine si vei gasi bine" in ziua de azi..si de multe ori e vorba de incredere, minciuni si tradare cind vorbim de ce lumea asta a devenit atit de ipocrita si distrusa...da nah...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ieri am fost la o clinica din Chisinau. M-am dus acolo pentru prima data, si normal ca mi-au facut o fisa. Sora medicala mi-a inminat o cartela cu un numar si imi zice "uite, aici numarul tau - 4468, data viitoare cind suni sa te programezi nu mai zici numele tau ci acest numar" :)))) Deja nu ne mai identificam prin propriul nume nicaieri, ba este vorba de CNP, ba numarul la cont bancar, ba altfel de numere ... din ce in ce mai ciudata este lumea asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. 4468????Astepti un secol pana iti vine randul sa te programezi!Fara suparare,dar deja ne pun si numar de identificare ca la animale:))(sorry,suna urat,dar e doar o comparatie)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-i nimic, pe mine chiar ma amuza :)))) Ce mai interesant este ca 4468 contine numerele "4" si "8", numerele mele norocoase, asta ma linisteste :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

PRAGA- ORAȘUL CU PESTE 300 DE PODURI

EXPERIENȚA ERASMUS ÎN SPANIA

BARBATUL CE STIE 16 LIMBI